13.9.13

Minu suvi- jutud




Minu suvi

Minu suvi pole veel kunagi nii lahe olnud.
   Juuni lõpus käisime perega Soomes. Seal olime Muumimaal, Väski saarel ja Linnanmäki lõbustuspargis. Turus ööbisime hotellis, kus olid väga pehmed ja mõnusad voodid. Soomes autoga ringi sõita oli ka tore – seal oli kõige pikem tunnel, mille pikkus oli 2,3 kilomeetrit.
   Viisjaagu järve ääres oli ka tore. Seal sain ise puid raiuda ning hea sõbraga puude otsas ronida. Pärast saime veel saunas ka käia.
   Oma suvilas Korbal oli samuti vahva. Seal lammutasime vanaisaga vana välikäimla maha. Ka Korbal raiusin puid, saagisin oksi ja pärast tassisime kive.
   Suvel oli veel palju lõbusaid asju – trompetilaager, linnalaager, aga kõige lõbusam oli siiski reis Soome.

Sass Kristofer


*Käes on sügis, aga tore on meenutada suve.

Mina käisin Horvaatias. Seal oli väga tore. Seal olid suured mäed, hele merevesi, kitsad tänavad ja vee all oli kive täis. Me käisime iga õhtu jalutamas ja iga päev ujumas.

Peale Horvaatia reisi käisin ma Saaremaal. Seal oli ka tore. Saaremaal on minu maakodu. Seal sõitsin ma krossikaga ja ATV-ga ja tõin puid. Peale selle aitasin isal tööd teha. Seal on linna asemel mets. Me käisime koos mu venna Rasmusega ja isaga paadi juures kala püüdmas, ema päevitas.

Meeldejääv oli ka minu ja ema Läti reis. Giid tutvustas meile Riia linna ja samal ajal käisid seal vanalinna päevad. Käisime ka Riia loomaaias. Mulle meeldis kõige rohkem karu. Õhtul läksime me ööbima kämpingusse.

Mul oli tore suvi.
Romet

*Minu suvi oli mitmekülgne ja huvitav. Sain puhata ja olla koos pere ja sõpradega enamuse ajast maal.

Suvi algas reisides perega teisele poole Eestit, Uhtjärve Ürgoru Nõiariiki. Nõiariik oli väga põnev ja maagiline, eriti toidud. Mulle meeldis nõgesesupp, wokk ja kamakook. Voolisin mälestuseks näpunõia. Nõiariigi läheduses asus Liikluslinnak, kus saavad nii suured kui väikesed õppida liiklemist läbi mängu.

Juulikuus käisime Hiiumaal. Tegime ringi peale, külastades Hiiumaa Eiffeli torni, kahte tuletorni ja ujusime surfiparadiisi rannas. Õhtul grillisime ja istusime lõkke ääres. Suurema osa suvest olin maakodus. Sel suvel ehitasin sõpradega 5 onni ja ühe kivikindluse. Maal on mul oma ATV. ATV on asendamatu töömasin, saab kohtadesse, kuhu traktoriga ei pääse. Nii saan olla kasulik töötegemisel.

Suvi möödus lõbusalt. Kirjas on vaid mõned põnevad sündmused minu paljudest toredatest ettevõtmistest.
Kristijan

*Sellel suvel veetsin ma palju aega vanaema ja vanaisa juures Järvamaal. Samuti käisin Saaremaal ja Muhumaal. Veetsin palju aga Harku järve peal.

Vanaema elab mul Eiveres. Vanaema juures söötsin ma lambaid, korjasin mune ja mängisin väikeste koerakutsikatega. Aiamaal sain maiustada magusate maasikate, vaarikate ja hernestega. Vanaisa elab mul Palal. Seal oli kõige lõbusam, sest sain mängida oma hea sõbra Jakkoga. Temaga sõitsime ATV-ga, tegime muruniidukite rallit, käisime karjääris ujumas ja herneraksus.

Saaremaal sain tuttavaks ja heaks sõbraks Markuse ja Liisuga. Käisime koos Karujärves ujumas, paadiga sõitmas ning sõime isa püütud vähki. Kolm korda nädalas käisin Harku järvel purjetamistrennis.

See suvi oli väga lahe. Sellepärast, et sain tuttavaks uute sõpradega ja reisida. Loodan, et järgmine suvi tuleb sama mõnus.
Novalee

*Suvel käisin ma paljudes huvitavates kohtades. Olin Saaremaal, kus ma käisin jalgrattamatkal. Sõitsime 20 km. Algul tundus see maa lühike, tagasi sõites aga kuidagi pikem. Pärast matka tegime väikse pikniku, sest kõhud olid väga tühjad.

Käisime püüdmas kala. See oli kalakasvandus, kus sai kalasid õngega püüda. Pidin päris kaua ootama, enne kui kala konksu otsa sain. Minu vend Uku sai minust ennem kala kätte.

Veel olin ma laagris Kanadas. See kestis 4 nädalat. Seal olid meil erinevad üritused: karneval, tantsuõhtud, tagurpidi päev, spordipäev, rahvatants. Söögid mulle eriti ei maitsenud, sest seal anti liiga palju hamburgerit ja hot-dog:i. Laagris sain ma palju sõpru. Ma läksin Kanadasse inglise keelt õppima.

Olin veel vanavanemate juures maal. Ehitasime seal vennaga onni ja käisime metsas seenel. Mulle meeldis minu suvi väga.
Iti Martiina

*Tänavune suvi oli väga soe. Ma puhkasin ennast hästi välja.

Peaaegu kohe pärast kooli lõppu läksime me vanaema ja vanaisaga Saksamaale. Me olime kolm päeva Plönis, kus elas vanaisa enne, siis läksime Rügeni saarele, mis on vanaisa kodusaar.

31. augustil ja 1. septembril tegime me Uue-Maailma päevadel kohvikut. Põhilised olid ühe Ungari retsepti järgi vahvlid.
    29. juunil olime Saaremaal, sest siis on neljal inimesel ühel päeval sünnipäev ja me peame seda alati seal. Mu venna Lauri sünnipäev on üks neljast.

Ma ootasin natuke kooli, kuid suvi oli väga, väga, väga, väga tore.
Kutt

*Minu suvi algas juuni alguses. Põhiliselt veetsin selle väikese õe ja emaga Põltsamaal vanaema juures.

Põltsamaal on väga tore, sest seal on suur aed ja saab palju õues olla. Käisime vanaemaga ujumas ja jalgratastega sõitmas. Sel suvel sain ise muru niita, mis on päris raske töö.

Käisime mitu korda ka Pärnus. Seal on kõige mõnusam rand ja soe vesi.

Juuli lõpus sõitsime Saaremaale. Elasime seal Raja talus vanaema sõbranna juures. Seal oli väga armas. Külastasime pankrannikut ja Kuressaaret. Tagasiteel käisime Muhus jaanalinnu farmis loomi toitmas, eriti armsad olid seal kängurud, jänesed ja ponid.

Veel käisime Viljandi järves ujumas. Seal oli ka mänguväljak. Pärast seda olime Viljandi lossivaremetes, kus oli väga tore.

Suvi oli väga lõbus ja soe!
Karolin

*Suurema osa oma ajast veetsin ma Viljandis. Viljandis elavad vanaema ja vanaisa. Seal mängisin kogu päeva sõpradega õues. Käisin perega ka Saaremaal. Seal oli väga tore puude otsas ronida. Haapsalus käisime vanaema vaatamas ja uudistasime linnas ringi. Sõime jäätist ning kõndisime mere ääres.

Suvel toimus ka tantsulaager. Seal oli väga-väga lõbus. Igal õhtul toimus midagi, näiteks moeshow, talendijaht või playbox. Kodus oli ka väga tore mängida.

See suvi oli väga lõbus ja tore.
Mari

*Minu suvi algas laagriga, see oli tüdrukute-laager. Me meisterdasime ja mängisime seal. Juulis läksin Saaremaale. Seal olin nädal aega. Käisin veel Lõuna-Eestis. Peale Lõuna-Eestit läksin Rakverre. Seal oli tore. Läksin filmilaagrisse. Seal tegime filmi, mis tuleb kinno. See oli lahe laager. Kui laager lõppes, läksin Elsile maale külla. Mulle meeldis seal väga. Käisin veel metsas maasikal. Alguses tahtsime minna seenele, kuid tuli välja, et seeni veel pole. Nii saimegi väga palju maasikaid.

Kõige rohkem meeldis mulle Saaremaal päikeseloojang. See oli ilus – kollane, oranž, natuke roosa.

Mul oli väga tore suvi!
Anett

*Mul oli väga sündmusterohke suvi. Suve algul käisin puhkusereisil Türgis. Türgis elab minu isa. Isaga sai ägedat jalgpalli mängida. Sõitsime perega Türgi südamesse, Kappadokiasse. Kappadokia on türklastele püha koht. Seal nägime vulkaanipurske tagajärjel moodustunud erilisi kivimeid. Läheduses saime ronida vanaaja maa-alustes linnades. Türgi on kaunis maa.

Suve keskel toimus minu elu tippsündmus: rahvusvaheline jalgpalliturniir Ungaris, Kaposvaris. Reis bussiga oli pikk, kuid meeskonnaga on alati väga tore koos olla. Mulle jääb alatiseks südamesse, kuidas meile enne finaalmängu esitati Eesti hümni. See oli nii pühalik. Ja me võitsimegi turniiri!

Suve jätkudes sain jalgpallile lisaks ka tantsida. Veetsin nädal aega Sõlekese tantsulaagris Karepal. Karepa on väga ilus koht mere ääres. Laagris sai palju tantsida, ujuda ja mängida. Laager oli imetore.

Ma arvan, et mul oli väga rikkalik ja põnev suvi.
Arthur Rohan

*Suvi on minu jaoks parim osa aastast. Suvel on palju tegemist.

Sel suvel käisin näiteks kaatriga sõitmas. Mulle meeldis kaater väga, sest sain seda ise juhtida. Kiirus oli väga suur.

Seoses merega käisin ka vanaisa kummipaadiga kalavõrku merre panemas. See oli äge, sest tegin seda esimest korda. Kui järgmise päeva varahommikul võrku välja võtsime, siis oli kaldast 20 meetri ulatuses ainult sopp ja võrk oli vetikatest pungil, kohati isegi katki ja ei ühtki kala.

Juulis pidasime minu sünnipäeva Nõmme seikluspargis. See oli väga tore. Tegime läbi tasemed 1-4 ja mõned kohad olid väga rasked. Kui tasemed tehtud, sõime pizzat, see oli väga maitsev.

Kokkuvõttes oli minu suvi väga tore. Tegin veel palju asju, aga tõin mõned esile.
Raian

*Ootasin oma suve väga. Minu suvi möödus kiirelt ja huvitavalt.

Ma käisin kahes spordilaagris. Mõlemad olid batuudilaagrid. Üks toimus Pühajärvel ja teine Portugalis, Faro linnas. Veel käisime perega Soomes Espoos, Puuhamaal ja Flamingo Spa-s.

Portugali laager oli minu meelest kõige toredam. Seal oli tore see, et käisime kaks korda päevas ujumas. Ühe korra Vahemeres ja teine kord veepargis. Eriti meeldis mulle veepargis käia. Sellest treeninglaagrist võttis osa üle saja inimese paljudest riikidest. Mulle meeldis, et seal oli palju trampoliine ja erinevatest maadest treenerid õpetasid meid paremini hüppama. Treeninglaager lõppes lõbusa lõpuõhtuga, mis kestis südaööni.

Ma olen väga rahul oma suvega, kuid suve lõpul igatsesin juba kooli.
Maria

*Mul oli väga tore suvi, sest ma käisin oma perega paljudes huvitavates Eestimaa kohtades. Suvel oli ka ilm väga ilus – paistis päike ja oli soe.

Suve algul käisime Võhandu jõel kanuumatkal. Matk oli lahe. Aga minu arvates kiskus liiga pikaks, sest me sõitsime viisteist kilomeetrit. Vahepeal pidime ka kanuust välja tulema, sest me ei saanud vette langenud puudest üle. Kui ma nägin matka lõppu, siis olin ma väga õnnelik, sest raske sõit võttis võhmale.

Juulis käisin ma Paides jalgpallilaagris. Me pidime kõndima hotellist jalgpalliplatsile kaks kilomeetrit. Eelviimasel päeval mõtlesime uusi laule välja. Need olid väga lahedad. Eriti meeldis mulle õhtul filme vaadata. Söögid olid ka väga head. Siis kui ema tuli mulle järgi, olin ma väga õnnelik.

Ma käisin ka Vembu-Tembumaal. Mulle meeldis kõige rohkem minigolf ja veepark. Mulle meeldis ka autodroom, sellepärast et seal sai autodega kokku põrgata. Vembu-Tembumaa oli väga lahe.

Minu suvi oli lõbus ja seiklusrikas. Loodan, et järgmine suvi tuleb sama põnev.
Rudolf

*Minu suvi sai alguse 5. juunil, sest just siis algas koolivaheaeg. Minu suvi tõi kaasa palju seiklusi ja uut ning huvitavat.

Juunikuu kõige põnevamateks hetkedeks oli kardivõistlus Lätis ja jaanipäv Muhu saarel. Jaanipäeva tegi eriliseks see, et vihma ei sadanud ja oli väga soe.

Juulikuus reisisin sõpradega Setomaale. Seal oli väga huvitav ja põnev. Sain esimest korda kala püüda. Minu saagiks oli 2,2 kg forell. Põnev oli ka Vastseliina linnuse külastus ja sõit Saatsesse läbi Venemaa. Seal sõites ei tohtinud autoga seisma jääda ja see tegigi sõidu põnevaks.

Augustis käisin Hiiumaal kardilaagris ja ka võistlemas. Sealt leidsin endale uusi sõpru. Tore oli ka kohvikute päeval maitsvat kooki süüa.

Minu suvi oli väga tore ja huvitav. Loodan, et ka järgmine suvi tuleb sama tore ja saan palju reisida.
Marko

*Minu suvi oli kirju nagu liblikas. Oli rõõmu, natuke hirmu ja igatsust, palju uut ja põnevat.

Koolivaheaeg algas meie kooli linnalaagriga, kus sai õpitud, meisterdatud, matkatud ja seigeldud. Oli huvitav nädal. Aitäh linnalaagri õpetajatele!

„Revalia“ poistekooriga olime 3 teguderohket päeva Kurgjärvel, Haanjas, Eesti poistekooride laululaagris. Laulsime, võistlesime ja nautisime „äikesetormi“.

Jaanilaupäeva pidasime suvekodus Vääna-Jõesuus. Jaanituli oli vägev ja ei puudunud ka meie pere iga-aastane jaanipäeva ristsõna, mille seekord võitsin mina.

Juulis sõitsin veelkord Kurgjärvele Haanjasse. Seekord spordilaagrisse „Kalevi“ ujumiskooliga. Laager kestis 9 pikka päeva – oli natuke raske ja koduigatsus tuli peale, aga sain hakkama!

Augustis käisime emaga Iirimaal ja seejärel Saksamaal, Frankfurdis.

Iirimaale tegime vastupäeva „tiiru peale“. Meelde jäi iidne matkamispaik New Grange, Ida-Iirimaal, Gigantide rannik ja 1912 a. hukkunud laeva „Titanic“ muuseum Põhja-Iirimaal, kirjanike Eduard Vilde ja Oscar Wilde´i skulptuur Galways, Lääne-Iirimaal ja võimsad Moheri kaljud Atlandi ookeani kaldal. Rääkisime palju inglise keelt ja sõime iiri hommikusööki – munad ja peekon.

Saksamaal Frankfurdis oli ka tore. Uurisime Frankfurdi ajalugu ja sõitsime mägedes. Sain heaks sõbraks onu Peteriga, kes otsustas minu Saksamaa vanaisaks hakata. Suurepärane, seda olengi igatsenud! Koju jõudsin ilusate mälestustega, mis jäävad mind saatma kogu elu.

Nõnda mööduski minu värviline suvi ja ees ootab uus põnev kooliaasta.
Paul Pärtel

*Tänu ilusale ja soojale suvele sain ma teha palju toredaid asju.
Suvi algas mul kahe laagriga. Esimene oli spordilaager, kus me käisime ujumas ja tegime kivist kaelakeed. Teisena käisin ma ratsalaagris. Seal ma õppisin hobusega ratsutama. Vabal ajal käisime hobustega ka ujumas.

Suve jooksul käisin isaga rattavõistlustel, mis toimusid üle Eesti erinevates paikades: Kuusalus, Haapsalus, Võrus, Rõuges, Elvas, Otepääl ja Rakkes.

Suvel pidasin ka enda sünnipäeva. Seal käis mul palju sõpru, kellega oli tore mängida.

Augustis käisin maal vanaema ja vanaisa juures. Meil toimus seal Haeska külapäev ja ma aitasin vanaemal kohvikut pidada.

Suve lõpu poole käisin ma veel Arabella etendusel ja Robbie Williamsi kontserdil, mis olid väga toredad üritused.

Natuke enne kooli algust käisin veel sõpradega Soomes lõbustuspargis Linnanmäel, kus oli ka väga tore.

Kokkuvõtteks oli minu suvi väga lõbus ja teguderohke.
Elisabeth

*Minu suvi möödus kenasti. Kõigepealt käisin maal. Seal vedasime heina kaks suurt kärutäit. Pärast istusime heinakuhja otsas. Suvel käisin oma õega Tartus isa vaatamas. Seal olid veel Itaalia sõbrannad. Olin ka Leesil. Seal oli rand väga lähedal. Rannas oli hobukivi, mille pealt sai vette hüpata. Käisin veel Stockholmis ja balletilaagris. Mulle meeldis rohkem Stockholmis kui laagris, sest laagris oli õhtuti väga külm. Stockholmis aga soe.

Mul oli väga ilus suvi!
Noora

*Suvi on küll läbi, aga siiski pole hilja rääkida möödunud suvevaheajast, mis oli kõigil kindlasti lõbus ja tore, nii ka minu suvevaheaeg.

Alustame päris algusest. Kohe peale viimast koolipäeva läksin ma koos isaga Hiiumaale. Seal oli väga tore ning vahva. Käisime iga päev ujumas ja rattaga sõitmas. Vahel käisime me ka paadiga sõitmas. Kuid siiski iga hea asi saab kunagi otsa, nii sõitsime me peale kahenädalast puhkust Hiiumaalt tagasi Tallinnasse.

Nädala pärast hakkasime me Norra sõitma. Sõit oli pikk ja väsitav. Esimesel päeval sõitsime me maha ligi 800 km. Teisel päeval oli rahulikum, me käisime siis ka jõuluvana juures ning ületasime põhjapolaarjoone. Mõne päevaga jõudsime me Norrasse. Me käisime Vardös ja Vatsös. Siis hakkasime me tagasi sõitma. Ronisime mäe otsa, kus süüdati 1952. aastal olümpiatuli ning nägime ka põhjapõtru. Lõpuks sõitsime me tagasi Tallinnasse.

Kohe peale seda läksin ma emaga Hiiumaale. Sinna tulid ka Annabel ja Anett. Kolmekesi oli seal palju parem. Aga ühel õhtul oli seal nii kõva välk, et kogu taevas oli valge. Ma kartsin seda väga.

Hiiumaalt tulles läksin ma Võrru vanaema juurde. Ma õppisin kudumist ja muid põnevaid asju. Ma käisin ka Haanjas ja aitasin vanaema kartulite, porgandite ja kaalikate ülesvõtmisel. Vanaema juurest tulles oli mul just parajalt aega, et leppida mõttega: „Kool on kohe algamas“.

Selline oligi minu suvi. Minu jaoks oli see tore, lõbus ja vahva. Ma loodan, et järgmine suvi on sama vahva.
Els

*Minul oli väga vaheldusrikas suvi. Käisin paljudes kohtades. Kõige rohkem meeldis mulle Võrus. Me rentisime ühe talu, kus oli suur järv ja sõitsime niisama ringi. Meie koer oli kõige õnnelikum, kui sai vabalt joosta.

Järgmisena suundusime Saaremaale, kus on meil oma suvila. Seal veetsime terve nädala. Meil vedas, ilmad olid väga ilusad. Suve lõpupoole olid mul laagrid: filmilaager, kergejõustikulaager.

Veel käisime Hiiumaal Elsi suvilas.

Terve minu suvi oli väga põnev, huvitav ja lõbus.
Annabel

*Minu suvi oli tore.

Ma käisin oma perega Eestimaal mitmetes kohtades. Näiteks: Elvas, Tartus, Paides, Türil, Kundas, Võsul, Pärnus ja Põltsamaal. Pikemalt puhkasin Pärnus ja Põltsamaal.

Esimest korda nägin hüdroelektrijaama, kus oli võimas veekosk.

Meeldisid ka mitmed üritused: Augustiunetus, kus olid tänavatel kohvikud, laste kirbuturg ja vanaaegne tenniseturniir, Robbie Williamsi kontsert, mis oli esimene suurkontsert minu elus.

Lemmiktegevuseks oli suvel ujumine nii järvedes, meres kui ka basseinis.

Suvel sai loetud palju raamatuid, lemmikuteks olid „Alice Imedemaal“, „Tsirkuse mõistatus“, kuna need olid põnevad ja toredad.

Hea oli sõita rattaga ja lihtsalt päikese käes mõnuleda
Liisa

*Ma käisin maal, nagu mõned teisedki lapsed.

Siis käisin veel Jaanioja käsitöölaagris. Seal oli väga põnev: sai igasuguseid asju proovida.

Me käisime Vembu-Tembumaal. Mulle meeldis kõige rohkem väikeste autodega sõita.

Käisime Iloni Imedemaal vaatamas „Madlikest“. Käisime ka „Kunksmoori“ vaatamas. „Kunksmoor“ oli üks väga tore üritus mu suvest. Haapsalus oli väga tore rand, käisime seal ujumas.

Mul oli üks väga-väga tore suvi!
Kirke

*Mina tegin suvel väga palju asju. Enamus ajast olime suvilas. Me mängisime õega palju vahvaid mänge ja käisime ema ja isaga suvila lähedal ujumas. Suve alguses olime 2 nädalat ema, isa ja tädi Jaanaga Portugalis. Vahepeal olime ka suguvõsaga Pärnus. Enamus ajast Pärnus olles kõndisime edasi-tagasi mööda Rüütli tänavat.

Võsul käisime ka päris mitu korda tädi Reedal külas Noorat kantseldamas. 2 korda käisin kinos ja ühe korra Robbie Williamsi kontserdil.
Freia





0 kommentaari:

Postita kommentaar