5.12.13

Jõululuuletused- omalooming




 Jõuluootus

Jõulukuu on jälle käes,
sussi sees ma komme näen.
Piparkoogid värvilised,
ahjuserval närvilised.

Koolis peame käima veel,
jõuluvana poolel teel.
Jõuludeni aega veel,
minul ikka rõõmus meel.

Kelgutada veel ei saa,
sest lumi pole veel maas.
Piparkooke tahaks süüa,
pole aega neid mul müüa.

Lõpuks- lõpuks jõulud käes,
terve ilm nüüd  rõõmuväes-
Jõulutoidud söön ma ära,
kahju, kui jõulud lähevad ära.

Liisa ja Iti



Jõulud on käes
Jõulud on nüüd juba käes,
varsti päkapikke näen.
Sussi sisse kommid toovad,
vanaemad sokke koovad.

Valge lumi helendab,
kummitusi peletab.
Jõulusaangi õhus lendab,
kingituste pärast rändab.

Jõulumehel kiire käes,
kondab ringi igal mäel.
Jõulukuused igal pool,
ilus on ka meie kool.

William ja Paul Pärtel



Jõulud

Kuusepuu me tuppa toome,
jõulumeeleolu loome.
Verivorsti ka siis sööme,
Jõuluglögi peale joome.

Päkapikk käib akna taga,
öösiti ta küll ei maga.
Sussi sisse kiirelt poeb,
vaikselt  raamatut seal loeb.

Vaatan tasa aknast välja,
lumes tahaks juba käia.
Varsti on meil kingid käes,
siis rõõmustame kõigest väest.

Maria ja Freia




Jõule ootan ma
Sügis kiirelt möödus taas,
lumi sädelemas maas,
Ootan juba jõule ma,
 kas neid ootad sina ka?

Sussid kuuse all on juba,
piparkoogi lõhna täis on tuba.
Ootan väga jõuluvana,
magada ei saa ma täna.

Annabel  ja Els



On vist jõulud
Hommikul ma üles ärkan,
Akna all siis lundki märkan.
Lähen aknale lähemale veel,
Lumi sädeleb sääl teel.

See mind väga rõõmsaks teeb,
Et lumehunnikud on tee.
Päkapikud toovad kommi,
Seda üles mulle Tommi.

Õhtul tuleb mulle meelde-
Jõuluvana asus teele.
Küllap jõulud on vist käes,
Palju rõõmsaid lapsi näen.

Sass



Jõuluootus
Jõule ootan mina väga,
aga täna söön ma säga.
Jõulumeest ma ootan ka,
tema peaks ju tulema.

Seda iga laps vist teab-
Päkapikk tulema peab.
Ma hüppan suurest rõõmust,
mahla võtan suure sõõmu.

Vaatan kella- oi-oi-oi-
südaöö on juba käes.
Jõulumees  vist ukse taga,
küll on hea, et ma ei maga.

Raian ja Marko



Jõulud

Jõulukuu on jälle käes,
päkapikke varsti näen.
Õhtul piilumas nad käisid,
sussi sisse kommi panid.

Kui sa oled paha laps,
komm kaob krips ja kraps.
Õues ikka sajab lund,
sul ei tule enam und.

Kirke ja Karolin



Kadunud riided,
ma üksinda istun  toas,
hirmgi mul põue poeb.
Siis annan endale loa
minna õue.
Minnes koridori,
kaua aega sahtlis sorin.
Järsku vaatan ,
oh mis kole,
sahtlis enam riideid pole.
kes mu riidede ära võtnud,
Koridori vaibal sõtkund?
Äkki mõtlen-
kas on keegi minu riided
aknast alla visand?
Väljas väga- väga palju kisa.
Järsku vaatan,
et mul nurgas kepp.
kas on tõesti jõuluvana
võtnud minu riided?
Milleks tal küll neid on vaja?
Palju teid nii kiirelt
läbima peab tema.

Lembe



Lumehanges mängin ma,
sõbrad tulevad siis ka.

Jõulukuuse all on kingid,
minu kingiks uued kingad.

Põhjapõdrad saani ees on kraps,
jõuluvana saani hüppab hops.

Jõuluvanale luuletust loen,
jõuluvanale sülle ka poen.

Talle piparkooki pakun ma,
jõuluvana vastu võtab ka.

Arthur ja Romet




Elas kord üks piparkook,
tema nimi oli Look.
Ahjus talle meeldis olla,
tema pruudi nimi Lolla.

Ahjust väeti välja Lolla,
tema ära sõi üks Tolla.
Ahjust välja võeti ka Look,
tema kätte võttis Pook.

Varsti tuli jõuluvana,
tema oli pimekana.
Võttis kätte väikse Loogi,
pistis suhu selle koogi.

Koogil tuli otsast pea,
see ei olnud üldse hea.
Ta ei teadnud, kus on jalg,
kurb siis oli tema palg.

Look nüüd kõhus kurvalt istub,
jõuluvana juba astub.
Tunneb kõhus kõva matus,
kes küll andis selle patsu.

Arsti juurde läks nüüd vana,
arstionu talle manas:
"Piparkook on kõhus sul,
vajalikud riistad mul."

Piparkook sai välja kõhust,
nüüd on rõõmus tunne õhus.
Jõuluvana nõnda  lõbus,
piparkookki väga kõbus.

Kutt  ja Rudolf



Jõulukuu

Jõulukuu on jälle käes,
lapsed suusatavad mäel.
Päkapikk on vaga,
piilub akna taga.

Sussi sisse peidab kommi,
ütleb vaikselt:
"Tubli, Tommi!"

Hommikul, kui lumi sajab,
Tommi suusatab seal rajal.
Tommil nüüd on rõõmus meel,
sest et jõuluvana teel.

Noora ja Elisabeth



Päkapikk ja jõuluvana

Lund on kõikjal õues maas,
päkapikud käivad taas.
Päkapikust jäljed jäid maha,
ise jäi kahjuks akna taha.

Mul on ainsaks sooviks,
et päkapikk must hooliks.
Ma ei tee suurt kära,
kui unustab mu ära.


Päkapiku asemel jõuluvana,
tuleb pühade ajal ukse taha.
Kui loeme talle luuletuse,
siis igaüks saab kingituse.

Anett ja Mari


0 kommentaari:

Postita kommentaar