15.5.13

Mõtteid metsaretkest



See, mida loodus meile pakub, ei igane kunagi, kuna looduse looming on igavene. Tema mõju meisse on erinev, kuid ükskõikseks ei jäta ta ühtki südamega olevust. Nii ka kinnistus teadmine, äratundmine, uue avastamine  õppekäigul: kes nägi kastepiisku veel avanemate karukellal, kes otsis rästiku teerada, kes tabas end oravaga tõde vaatamas, kes maitses elus esimest korda kõrvenõgest, kelle kõrv õppis kuulama käbliku lauluviit, kes jälgis toimekate sipelgate askeldusi, kes tundis soojast päikesepaitusest põsel mõnu...Nii palju imepärast on kõigis looduse osakestes, et kõike sõnadesse panna on väga raske.
Lühendasin pisut laste mõtteid, kuid kirjastiil jäi muutmata, olgu ta selline vahetu, ehe nagu looduski.

Tore päikeseline päev oli. Soe ja mõnus õhk oli. Siplegaid oli igal pool, kuhu ka ei vaadanud. Mängisime lõbusaid mänge ja nägime oravat. Orav oli kännu kõrval ja ronis lõpuks puu otsa, aga kui ta puu otsas oli, siis vaatas ta oksalt alla mulle silma.Me saime mere äärest võtta kaasa kaks kivi, mina võtsin punase ja musta sädeleva.
Kui me Murastesse sõitsime, oli tore mägine tee. Istusin ees ja oli selline tunne nagu oleksin veetorust alla lasknud. Veel me sõime kõrvenõgest. See maitses hästi.
Karolin

Nägin ilusat metsa, palju sipelgapesi, ilusaid lill, külma vett ja kauneid kive.Kuulsin käo kukkumist. Me mängisime bingot, orkestrit, nastikut, rästikut. Veel nägime koera ja oravat.
Me pidasime Maria sünnipäeva, ronisime kahest mäest üles, üks oli väike, teine suur mägi.
Anett

Eile käisin ma eksursioonil. Mulle jäi kõige rohkem meelde, et orav tervitas meid. Ta tervitas meid niimoodi umbes 10 minutit. See orav oli hästi julge. Minu arust on oravad väga kartlikud. Kui me hakkasime ära minema, läks see orav puu otsa peitu.
Rudolf

Mulle meeldis uusi taimi õppida ja kõrvenõgest maitsta, kui sa ta kokku mudisid ei kõrvatanud ta üldse keelt. Mulle meeldis ka mängida ja matkata ning mul oli väga hea meel kui me lõpuks süüa saime, sest kõht oli väga tühi.
Freia

Me nägime lõokannust, kuldtähte ja palju muid taimi. Pärast mängisime mänge nagu  rästikut ja nastikut. Me nägime ka oravat. Ta ei kartnud meid üldse. Pärast ronisime paekivipaljandist üles.
William

Mulle meeldis kõik, aga kõige rohkem meeldis kringli söömine ja minu üles tõstmine. Mind ei tõstetud tavalise tooliga, vaid õpetaja võttis minu pea, ülaselja ja teised võtsid jalad ja keha. Mind tõsteti väga imelikul moel, ma olin nagu merelaine. Ja mulle meeldis väga see päev.
Maria

Me tegime võidu, kes näeb kõige rohkem sipelgapesi. Ma nägin 11 sipelgapesa. Ja me ronisime üles mööda paekivipaljandit. Kui me olime peaagu kohal, siis nägime koer Emilit.
Kutt

Nägin oravat, kes poseeris ning nastiku pesa. Mulle meeldisid ka mängud, neist eriti bingo. Lõpuks oli väga hea tunne.
Raian

Ma nägin palju taimi: magesõstart, kuldtähte, lepiklille, kuuske, mändi. Ma nägin palju loomi: oravat, koera, sipelgaid. Sõin kõrvenõgest. Ma sain teada palju uusi tarkusi.
Arthur

Kõige rohkem meeldisid mulle mängud, aga matkata oli ka tore. Kõige rohkem meeldis mulle mere ääres olla. Mulle tundus, et paekivipaljandist oli natuke hirmus üles ronida.
Väga toredad juhid.
Annabel

Oli ilus ilm. Mulle meeldis mets. Me saime teada uusi taimi nagu karukell,kuldtäht, saime nuusutada lilli,  kuulsime kägu. Mulle meeldis kõige rohkem Maria sünnipäev ja meri.
Novalee

Mulle meeldis  metsas käia. Kahju, et me seal ainult kolm tundi olime, oleksin tahtnud seal terve päeva olla. Kõige põnevam oli see, kuidas me ühest jäigast mäest üles ronisime.Mulle meeldis ka oravat vaadata.Igav mul kohe kindlasti polnud.
Oli väga hea matk, kahju, et me seal iga päev matkamas ei käi.
Els

Käisime Murastes. Me nägime palju taimi: lõokannust, näsiniinu jne Me sõime jänesekapsast, nurmenukku, kõrvenõgest ning nägime oravat. Ronisime paekivipaljandi otsa ja nägime liivakivipaljandit. Me lõpetasime metsaretke Maria sünnipäevaga.
Elisabeth

Mulle meeldis, kui me valisime endale lemmikkivi ja kui me orkestrit tegime ja kui valisime endale lemmikpuu. Tore oli mängida puud.
Romet

Meie metsas käisime,
seal nägime me nii:
kuldtäht, karukell, näsiniin,
kõrvenõges ja nurmenukk veel ka.
Seal pidasime Maria sünnipäeva.
Imelise lõhnad ja maitsed
ja veel linnud väiksed.
Loomade hulgast nägime vaid oravat,
kuid käisime rästiku rajal ka.
Noora

Metsas nägin sinilille
ja nägin ka lepiklille.
Kevade lõhn põue poeb,
suvel on siin metsa soe.
Kägu kuulsin metsa ma,
lilli nuusutasin ka.
Merehõngu tundsin ma,
laulsin Mariale lal-lal-laa.
Liivakivi nägime,
päris lahe oli see.
Paekivi paljandil ronisime,
väga  vahva koht oli see.
Liisa

0 kommentaari:

Postita kommentaar