6.5.15

Põnev tund Maria emaga


Maria ema, kes on Ida- Tallinna Keskhaigla naistearst, rääkis täna meile  oma tööst  ja  anatoomiast. Vaatasime ka lühikest filmilõiku tema tehtud operatsioonist, kus oli näha maks, magu, sooled, rasvik, diafragma ja emakas koos munasarjade ning munajuhadega,  millised on nende  elundite funktsioonid.


Eriti põnevaks osutusid operatsioonidel kasutatavad instrumendid: klemmid, nõelahoidja, käärid ja eraldi laparoskoopia riistad ning spetsiaalsed  nõelad koos niidiga.

Tund oli nii põnev, et jätkus veel vahetunniski.
Suur- suur tänu Maria emale, kes leidis võimaluse tulla kooli oma elukutset tutvustama ning uusi teadmisi ja õpitut lastele kinnistama.


Õpilased kirjutasid eesti keele tunnis ühe lause, mis meelde jäi või meeldis.

Ma sain teada, et Maria ema töötab naistehaiglas.
Novalee

Inimene saab elada ühe neeruga.
Arthur

Inimene saab elada poole maksaga.
Raian

Mulle meeldis, et saime instrumente katsuda.
Kutt

Rasvik on inimese kehas. Rasvik kaitseb ja katab organeid.
Kristijan, Marko

Ma õppisin midagi, aga enamus oli mul selge ja mul oli kahju, et ei saanud vastata.
Maria

Mulle meeldis see tund ja  me õppisime seal palju, aga ma ei oleks tahtnud seda videot inimese siseorganitest vaadata.
Freia

Enne peab veresooned ära kõrvetama, kui sa hakkad opereerima.
Rudolf

Da Vinci robot teeb opereerijale operatsiooni lihtsamaks.
Paul


ITKH sünnitataks umbes 3700 last
William

Opereerida saab ka väikeste aukudega.
Lembe

Räägiti, kuidas ja milliste riistadega opereerida.
Iti

Kui tahad vereta operatsiooni, siis tuleb enne ära kõrvetada ja siis lõigata.
Noora

Ilma anatoomiata opereeirda ei saa!
Sass

Praegune haigla valmis 1940. aastal
Romet


Veenidel on väga õhukesed kestad
Liisa

On olemas Da Vinci robotid, millega on parem opereerida.
Karolin

Peensool on nagu hele verivorst.
Anett

Ilma anatoomiat teadmata ei saa opereerida.
Mari

Selleks, et inimest opereerida, pole teda vaja täiesti lahti lõigata, vaid piisab ka pisikesest august.
Els

Ühe neeruga saab elada ja poole maksaga.
Elisabeth

Kui tehakse väikesed augud sinna, kus hakatakse opereerima, ei jää sinna tavaliselt arme.
Annabel



0 kommentaari:

Postita kommentaar