4.1.12

Kiri õpetajale!


KIRI ÕPETAJALE
Mulle tundub, et ma pole oma elus ühtegi kirja ei oma õpetajatele ega oma laste õpetajatele kirjutanud.Imelik!? Ka telefonitoru/mobiili pole haaranud, et lausuda tänusõnu...Öelnud olen küll, loomulikult head, korduvalt, kui nende kenade inimestega kohtun. Tõsi, kõik õpetajad pole mulle sugugi meeldinud , samuti lastele, võimalik, et ka mu vanematele- kõik inimesed pole alati sümpaatsed ja ei peagi kõigile meeldima. Olen järginud kasvatuspõhimõtet- austa teist inimest, ole viisakas kõikide vastu, võimalusel eemaldu, kui erinevused on liiga suured, vajadusel leia konstruktiivseid lahendusi.

Nüüd võin elukogenuna öelda, et usalduslik partnerlus kodu ja kooli vahel on kõige tähtsam, sõnada seda kui endine õpilane, praegune lapsevanem ja õpetaja. Michael Thompson, Ph.D kirjutisest mõte: “Isegi, kui te ei nõustu õpetajaga, näidake talle, et te austate tema elukutset, sest see loob aluse viljakaks koostööks. Laps ei saa tõesti õppida õpetajaga, kui tema vanemad ei suhtu lugupidavalt õpetajasse. Samas õpetaja saab küll õpetada last, kelle vanemad pole just kõige koolisõbralikumad, aga see on emotsionaalselt väga raske.“
Kui tänulik olen oma vanematele, kes õiged, teisi arvestavad suunad eluteele kaasa on andnud.

Mul on vedanud- mina armastan oma õpilasi ja tööd, lapsevanemad on heatahtlikud ja toetavad. "Positiivne lastevanemate suhtumine aitab lapsel hea enesetundega kooli tulla ja olla edukas koolis," soovitab Diane Levin, Ph.D., see positiivne suhe loob lapsele tunde, et tema jaoks elus tähtsad inimesed (õpetaja on teine ​​kõige olulisem inimene pärast tema vanemaid), töötavad koos." Ja olgem ausad, annab ikka õpetajale ka tiivad!

Ja nüüd kirja juurde, mille sain jõulupühade ajal. Sellised sõnad libisevad haruaharva postkasti, ilmselt on see tingitud meie tagasihoidlikkusest. Või hoopiski mitte, miks siis pole haruldus, kui pühapäevaõhtul saadetakse õpetajale kiri-soovitan elukutset vahetada või otsitakse abi anonüümsetelt kommentaatoritelt?

(katkend ühe positiivse lapsevanema kirjast, lapse nimi asendatud sõnaga "laps")
Te olete maru hea õpetaja minu lapsele ja aasta peale tagasi mõeldes võin käsi südamele pannes öelda, et lapse kooliminek ja teie klassi sattumine oli selle aasta üks parimaid kingitusi. Ikka muretsed, kuhu keskkonda ja kelle käe alla see pisike koolis satub, kuid täna võin lapse "sattumise" üle ainult puhast rõõmu tunda. Teie oletegi see õpetaja, kellest kirjutatakse luuletusi ja laule! Tõtt-öelda, mul on tunne, et te olete isegi enamat. Aitäh, et te seal koolimajas olemas olete ja aitäh, et te nii palju meie lastele annate! Jõudu ja jaksu teile selles ametis!
AITÄH, ARMAS LAPSEVANEM!

Häid sõnu ei saa kunagi ülearu ega pole liiga hilja öelda, asun juba täna oma lemmikõpetajale kirja kirjutama!:)

0 kommentaari:

Postita kommentaar