16.4.15

Küsimused. Luuletame ka...



KÜSIMUSED
Priit Aimla

Küsimusi kukub pähe,
mõni neist lööb muhugi.
Peast nad minema ei lähe
Ise mitte kuhugi.

Pähe jätta neid ei tasu,
pista parem suhu:
suus on küsimuste kasu-
kostab ükskõik kuhu!

Siis saad näiteks pärida:
kas kass võib nätsu närida?
Kas lehm, kes söönud soolast,
peab lugu pepsikoolast?

Kas ingleid kasvab Inglismaal
Ja iiriskomme Iirimaal?
Kas Naissaar on täis naisi
ja maismaa ainult maisi?

Kas lendur palja silma
näeb maad ka pilves ilmaga?
Kas tal ei ole kartust,
et Pärnut otsib Tartust?

Kui seep su peos lööb vahule,
siis süda ei jää rahule:
Miks kloppimata kunagi
 ei lähe vahtu munagi?

Kas tennis on su jalanõu
ja lauatennis lauanõu?
Kui taksos sõidab saksofon,
kas sellest saab siis taksofon?

Sind kohutavalt huvitab,
kuskohas neeger suvitab,
Et juba maiks või juuniks
ta päevitab end pruuniks…

Mõtteid sajab nagu rahet,
neid ei maksa peletada:
siis saab tõe ja vale vahet
teistelegi seletada.

xxx

Luuletus  võiks jätkuda. Luuleb Sass:

Siis saad muhustki sa lahti,
nagu teine mõte tahtis,
küsimusi palju veel,
kõik nad sinu poole teel.

Hoia kinni oma peast,
sest muidu oled muhupea.
Küsimusi tekib juurde
maailma nii hirmus suurde.

Mul küsimus on hiigelsuur-
miks mul tiibu pole kuus.
Juba suureks kasvan ka,
kuid lennata ei oska ma.

Üritan ma iga päev,
mul väsinud on juba käed.
Mu õde proovinud on ka,
kuid alla andis ta.

Ta hüptagi enam ei saa,
sest mõtted hoiavad ta maas.
Üritagu palju tahab,
ikka jälle kukub maha.

Ükskord õhtul lendasin ma
oma uhke rattaga,
haiget sain küll raskelt ka,
kuid rahule jäin ikka ma.

xxx

Pauli ja Kristijani küsimused:

Miks on kassil jalad
ning miks tal suus on kalad?
Miks on hundil hirmsad hambad,
miks söögiks on tal lambad?

Miks laulame me viisi,
kuid ei söö riisi?
Miks hobusega kapata,
kui saab rooli lapata?

xxx

Kust saab õpetaja küll nii targaks,
et tal palju küsimusi pähe kargab?
Miks küll lapsed vastuseid ei tea,
kas sellepärast, et on väike pea?

Maria ja Freia

xxx

Kui sa ükskord ära sured,
siis sul on vist mõned mured-
tahaks jälle elada
ja arvutimängu pelada.

Kutt ja Rudolf

xxx

Miks poisid kleite ei kanna
ja seelikuid selga ei proovi?
Neil augud on sokikannas
ning jalgpallimatš käib hoovis.

Mari ja Anett

xxx

Miks käärid on mul suus,
miks Artsl telefon on uus?
Miks õpetaja klassi ees,
kui võiks ta olla sahtli sees.

Ta võiks ju olla meie eas,
tal oleks tore meie seas.
Siis õppima ei peakski me,
vaid õpiksite hoopis te.

Raian ja Arthur

xxx

Miks koolis vaja viisi,
kui õnnenumber kaks?
Ehk sellepärast on nii,
et olen laisk ja paks.

Miks komme tasuta ei saa,
kuigi maitsvad on ju nad?
Võiks lihtslat poest võtta
ja leti tühjaks jätta.

Lembe ja Iti




0 kommentaari:

Postita kommentaar