(lühendatult)
Westholmil
olid oma kindlad kasvatuslikud põhimõtted ja veendumused, mis sageli ei ühtinud
tollaste arusaamadega. Ta püüdis õpilastesse sisendada oma ellusuhtumist –
seadke oma elule kindel eesmärk, jääge oma kutsumusele ustavaks igas olukorras,
murdke ausas võitluses karastatud tahtejõuga eluraskused.
Westholm
andis ise ladina keele ja kodanikuõpetuse tunde kahes viimases klassis. Ometi
tundis ta kõiki õpilasi nii nime– kui ka nägupidi ja huvitus iga üksiku õpilase
edasijõudmisest ja käitumisest. Ta pidas oma koolis üle Tallinna tuntud kõva
korda, oli ise täpne ja nõudis teisteltki täpsust. Olles ise täiskarsklane,
mõistis Westholm kõike ja võis õpilastele paljugi andestada, ainult mitte
elumehelikkust ega enesepõletamist. Õpilasel, kes näiteks suitsetas või
külastas restorane, ei olnud kohta Westholmi koolis. Ta ise luges sellist
käitumist oma isiklikuks solvanguks ja kooli kasvatuslike põhimõtete raskeks
haavamiseks, mille puhul ei saanud olla mingit andeksandmist.
Distsipliini
ja ühtse vaimu loomiseks kehtis õpilastele range nõue: väljaspool kooli pidid
nad alati kandma vormimütsi. 1921. aastal võeti kasutusele kirsipunane
vormimüts musta randiga, kuhu oli kinnitatud kaks kuldset tammetõru, hiljem
kooli kolmnurkne embleem tammetõrudega.
Westholm
käis ainsa Tallinna keskkooli direktorina pidevalt võistlusi jälgimas ja elas
siiralt kaasa oma poiste esinemistele. Veel täiseas õppis ta selgeks reaalkooli
liuväljal uisutamise ja Mustamäel suusatamise. Ta oli kaasosaline esmakordselt
Eestimaa koolide ajaloos toimunud oma kooli suusapäevadel Mustamäel. Õpilaste
vaimset ja sportlikku isetegevust koolis pooldas Westholm sedavõrd, kui olud
vähegi lubasid. Samas suhtus ta täiesti eitavalt õpilaste osavõttu
koolivälistest organisatsioonidest ja ettevõtmistest, kui need ei olnud
õpetajate või lastevanemate otsese järelevalve all ja juhtimisel.
Ruudi Toomsalu, kooli vilistlane /Eesti
Päevaleht 11.veebruar 1998/
0 kommentaari:
Postita kommentaar